Πως να κερδίσετε έναν εργοδότη σε μια συνέντευξη – Δέκα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι

0

Στείλατε το βιογραφικό σας και επιτέλους έρχεται η στιγμή που σας καλούν για τη συνέντευξη. Προτού σας πιάσει πανικός για το τι θα απαντήσετε μέχρι τι θα φορέσετε, δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές που μας δίνουν οι ειδικοί μέσω του Kariera.gr ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να κερδίσετε τη θέση που διεκδικείτε.

Καταρχήν ας ξεκινήσουμε με τα πιο κοινά «οπτικά» λάθη που μπορεί να κάνει ένας υποψήφιος.

Σύμφωνα με έρευνες, το 67% αποτυγχάνει να έχει άμεση οπτική επαφή με τον αξιολογητή του. Φροντίστε να κοιτάτε στα μάτια τον συνομιλητή σας, ασφαλώς σε λογικά πλαίσια … είναι και δείγμα σεβασμού!

Το 47% έχει ερευνήσει ελάχιστα την εταιρεία για την οποία αξιολογείται. Μπείτε στο site της, εξετάστε πώς και τι προβάλει σε όλα τα social media, ψάξτε τον ισολογισμό της για να ελέγξετε την ευρωστία της.

Το 38% δεν χαμογελάει. Μην ξεχνάτε να είστε ανθρώπινοι – έτσι θα εμπνεύσετε την ίδια συμπεριφορά και στο συνομιλητή σας,

Το 33% τηρεί κακή σωματική στάση. Μμην αφήνετε το σώμα σας σε θέση ανάρμοστη της περίστασης – κρατήστε σοβαρή στάση με ελάχιστη κλίση προς τα εμπρός· υποδεικνύει στάση θετική και διαπραγμάτευσης, ενώ το αντίθετο, στάση αμυντική και απομακρυσμένη.

Το 21% κάνει κινήσεις αμηχανίας. Παίζετε μήπως με τα μαλλιά σας ή αγγίζετε το πρόσωπό σας συχνά.

Το 21% σταυρώνει τα χέρια του μπροστά από το θώρακα. Κάτι τέτοιο δείχνει καθαρά στάση άμυνας! Χαλαρώστε τα και ακουμπήστε τα με άνεση στα πόδια σας ή στο τραπέζι.

Και τέλος το 9% χρησιμοποιεί υπερβολικές χειρονομίες και κινήσεις στα χέρια. Μπορείτε να είστε εκφραστικοί και να τα χρησιμοποιείτε σε λογικά πλαίσια.

Τα στατιστικά δείχνουν επίσης, ότι η πρώτη εντύπωση καθορίζεται κατά:

  • 55% από τον τρόπο που ο υποψήφιος ενεργεί, έχει ντυθεί και περπατά κατά την είσοδο του
  • 38% από τον τόνο της φωνής του, την γραμματική και σύνταξη των προτάσεών του, καθώς και την αυτοπεποίθηση που δείχνει η «χρήση» αυτών
  • 7% από τις λέξεις που επιλέγει να πει

και επηρεάζεται σε τέτοιο βαθμό, όπου:

  • 70% των εργοδοτών δηλώνουν ότι δεν επιλέγουν, εν τέλει, υποψηφίους ντυμένους με τάση στην υπερβολή ή τη μόδα ως μοναδικό κριτήριο
  • 65% των Υπευθύνων Επιλογής Προσωπικού αναφέρουν ότι η ένδυση αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα μεταξύ δύο υποψηφίων με ίση απόδοση

Τα 10 πιο κοινά λάθη που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης

1. Να υπεραναλύετε γιατί αποχωρήσατε από την τελευταία σας εργασία
2. Να εκπέμπετε με κάθε τρόπο, έμμεσο ή άμεσο, ότι δεν έχετε ξεπεράσει το ότι χάσατε την τελευταία σας εργασία
3. Να έχετε έλλειψη του χιούμορ, χημείας με τον συνομιλητή σας ή αυτοπεποίθησης και προσωπικότητας
4. Να μην δείχνετε σημάδια ζήλου ή ενδιαφέροντος για τη θέση που έχετε αιτηθεί και βρίσκεστε εκεί προς αξιολόγηση
5. Να μην έχετε ερευνήσει ενδελεχώς για την εταιρεία που αιτηθήκατε εργασία
6. Να συγκεντρώνεστε και να αναφέρετε επίμονα, σημεία που ενδιαφέρουν μόνο εσάς, χωρίς να εξετάζετε τη συμπεριφορά του συνομιλητή σας για να επιβεβαιώσετε αν τον ενδιαφέρουν εξίσου
7. Να προσπαθείτε να προβάλετε ότι μπορείτε να κάνετε τα πάντα
8. Να αποφασίσετε να διαχειριστείτε τη συνέντευξη «όπως σας έρθει» εκείνη τη στιγμή, δίχως προετοιμασία
9. Να μην έχετε σκεφτεί, ώστε να αξιοποιήσετε την κατάλληλη στιγμή, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλους υποψηφίους
10. Να μην ρωτάτε τίποτα για τα καθήκοντα της θέσης που αξιολογείστε

Οι 4 πιο συνήθεις ερωτήσεις που θα σας τεθούν κατά τη συνέντευξη, είναι:

  • Ποια ήταν η εμπειρία σας στην προηγούμενη εταιρία που έχετε απασχοληθεί και τι αποκομίσατε;
  • Γιατί θέλετε να εργαστείτε στην εταιρεία μας;
  • Τι γνωρίζετε για την εταιρεία μας;
  • Ποιος είναι ο λόγος που αποχωρήσατε από την προηγούμενη εργασία σας;

Οι 4 πιο χρήσιμες συμβουλές για τη συνέντευξη

  • Ερευνήστε τα πάντα για την εταιρεία που αιτείστε!
  • Να έχετε κατά νου ακριβώς τη θέση που θέλετε να απασχοληθείτε και μια λίστα καθηκόντων ώστε να μπορέσετε να τα συζητήσετε προετοιμασμένοι!
  • Εξετάστε αν έχετε όλα τα προσόντα για τη θέση που έχετε αιτηθεί!
  • Να είστε έτοιμοι να περιγράψετε παρόμοια καθήκοντα με αυτά που αναζητά ο μελλοντικός σας εργοδότης, που έχετε εμπειρία ή έχετε τελέσει στο παρελθόν!

Comments are closed.