Ελεγκτές εισιτηρίων οι… οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ

0

Ένα νέο μέτρο με στόχο την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου η είσοδο των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ θα γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα και ο οδηγός του εκάστοτε οχήματος θα ελέγχει τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση θα ανακόψει την πτωτική πορεία των εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή, το κόστος της οποίας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στόχος είναι να καλυφθεί το κενό που άφησε η κατάργηση των «εθελοντών» ελεγκτών στον έλεγχο, ο οποίος γινόταν από οδηγούς εκτός βάρδιας που λάμβαναν το μισό των προστίμων που βεβαίωναν.

Το μέτρο αναμένεται να ισχύσει για διάστημα περίπου ενός έτους, ώστε να καλύψει τη μεταβατική περίοδο έως την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με την οποία το υπουργείο φιλοδοξεί να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων.

Οι οδηγοί θα κληθούν να ελέγχουν εάν οι επιβάτες που εισέρχονται στα λεωφορεία έχουν εισιτήρια ή όχι, σε μια προσπάθεια, όπως λένε στελέχη του υπουργείου, «αυτό να λειτουργήσει προληπτικά.

Υπενθυμίζεται ότι κάρτα «εθελοντή» ελεγκτή είχαν περίπου 500 εργαζόμενοι στις ΟΣΥ εκ των οποίων περίπου 200 διενεργούσαν τακτικούς ελέγχους. Πλέον ελέγχους κάνουν μόνο 30 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο για όλο το δίκτυο των λεωφορείων, τα οποία καλύπτουν πάνω από 11.000 δρομολόγια καθημερινά.

«Δεν καλυπτόμαστε να αναλάβουμε αυτόν τον ρόλο. Κανένας οδηγός δεν θα το κάνει», σημειώνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, ο οποίος επισημαίνει ότι ο «επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να επιδείξει τίποτα σε κάποιον που δεν διαθέτει κάρτα ελεγκτή με πλήρη στοιχεία».

Comments are closed.